CHOACHEE! Spel

Kindercoaching is een effectieve manier om kinderen bewust te maken van zichzelf, van hun eigen kwaliteiten en mogelijkheden. Ieder kind is uniek en ieder traject wat ik met een kind doorloop is daardoor weer anders. Hierdoor is er geen vaste methode voor kindercoaching. Dat zou ook raar zijn, want een methode is een vaste manier van handelen en juist bij kindercoaching is het de kunst om te kijken naar de kwaliteiten en mogelijkheden die een kind heeft. Er is dan ook geen vaste manier van handelen. Ieder kind doorloopt het traject op zijn of haar eigen manier.

Het is echter wel fijn om een traject te starten met een soort intake, waarin de hulpvraag van het kind duidelijk wordt. Daarom start ik eigenlijk altijd met een kind met het spelen van het COACHEE! spel. Het Coachee! spel is een unieke manier om samen met een kind aan de slag te gaan. In mijn praktijk Kleintje Coach werk ik dan ook met veel plezier met het COACHEE!-spel. De kinderen vinden het altijd ontzettend leuk en spelen het met veel plezier.

 


COACHEE!

C oncrete en praktische werkwijze voor iedereen die met kinderen werkt.
O ntwikkeld in de kindercoach-, opleidings- en onderwijspraktijk.
A fgestemd op de hulpvraag van het kind, de ouders en de begeleider.
C ombinatie van diverse werkvormen.
H oofd, hart en handen worden aangesproken.
E ffectief hulpmiddel om het ontstane probleem naar de oplossende fase te begeleiden.
E igen kwaliteiten en talenten van zowel het kind, als de ouders en de begeleider staan voorop.

De basis van COACHEE! is de rivier overwinnen door stenen naar de andere oever te leggen, waardoor een pad ontstaat om naar de overkant te gaan. Door het beantwoorden van vragen en het maken van verschillende opdrachten worden stenen voor dit pad verzameld. En dat zijn natuurlijk geen gewone stenen uit mijn tuin, maar hele mooie edelstenen. Hier mag je er aan het eind van het coachings traject ook 1 van mee naar huis nemen als herinnering. 

Je ontdekt meer over iemand
door een uur met hem te spelen
dan door een jaar met hem te praten
PLATO